Het lesmateriaal is binnen

Het lesmateriaal is binnen

Vandaag is het lesmateriaal van de Wereldschool gearriveerd. Drie niet al te grote dozen.

Naar aanleiding hiervan hebben we Dean en Jody uitgelegd dat als we op onze lange reis zijn, ze niet naar school kunnen. De eerste reactie was dat ze dat eigenlijk helemaal niet zagen zitten. Ze willen juist naar school 😉 Toen we uitlegden dat papa en mama dan juf en meester worden, kregen we wederom een blik van verbazing en ongeloof. Jody besloot mij meteen als ‘meester’ aan te spreken. Waarschijnlijk haar manier om het idee toch een beetje belachelijk te maken.

We hebben toen een klein beetje uitgelegd hoe het dan zal zijn….dat de camper dan ook een stukje school wordt etc. Dat klonk voor hun al een stuk positiever. Toen we de dozen lieten zien en vertelde dat wat daarin zat voor hun is, klaarde de blikken uiteraard meteen op. Op de vraag: ‘wat denken jullie dat er in zit’ kwamen ze allebei met het passende antwoord ‘iets heel zwaars’. Dean vermoede dat er misschien een machine in zat. Maar de interesse was in ieder geval gewekt.

Van de drie dozen bleken 2 dozen voor Jody te zijn (groep 2). Deze bestaan voornamelijk uit knutsel- en schrijf/tekenmateriaal, aangevuld met materialen voor het ontwikkelen van allerlei vaardigheden. Van ritmiek tot ruimtelijk inzicht. Voor Jody voelde het echt als een kado.

Dean kreeg één doos (groep 3). Hierin zaten voornamelijk werkboeken, oefenboeken, leesboeken, schriften en wat losse materialen. Maar hij was er niet minder blij mee. Ze hebben er in ieder geval veel zin in!

Voor ons was het allemaal toch wel een klein beetje overweldigend. Het voelde meteen als erg veel voor Dean. En als je dan een willekeurig leesboekje pakt en constateert dat hij ‘echt’ moet kunnen lezen voordat hij zo’n boekje kan lezen, besef je wel dat het veel leerstof bevat.

Het pakket is voorzien van een klein instructieboekje wat we meteen gretig gelezen hebben. Daarnaast is er per vak een klapper met daarin een jaarplanning en per les duidelijke instructies. We hebben de eerste paar rekenlessen in detail doorgenomen. Het niveau daarvan viel alles mee. In ieder geval de eerste 3 lessen, bevatten vaardigheden die hij nu reeds heeft. Het lijkt erop dat het lespakket zo opgebouwd is, dat het begin dusdanig eenvoudig is, dat een positieve kennismaking met de lesstof voorop staat. Een uitstekend uitgangspunt wat ons betreft.

Voor het leren lezen hebben we het online pakket gekozen (scheelt weer heel wat kofferruimte). Helaas werken de toegezonden inlogcodes voor het leerling volgsysteem niet, dus dat hebben we nog niet kunnen bekijken.

We hebben ook een welkomstbrief ontvangen met een stukje uitleg en informatie over de docent die op afstand alles in de gaten houdt en monitort. Daar zullen we binnenkort al contact mee hebben.

Hoewel we nog nog bezig zijn met het bedenken van een ‘strategie’ om dit op een goede manier aan te pakken, hebben we er wel vertrouwen in dat het moet lukken.

Blijf op de hoogte van nieuwe blogs:

Reacties

avatar
  Een e-mail bij een nieuwe reactie?  
Abonneren op